2014. december 19., péntek

Ever After High babák



Most 2014 őszére végre hozzánk is megérkeztek hivatalosan is az Ever After High babák. Ezelőtt csak a Müllerben láttam, amit nem a magyar Mattel cég lát el, hanem Németországi lerakatból szerzi be a portékáit. Aukciós oldalakon is előfordultak ebben a 8900 forintos átlagárban. Szerencsére karácsony közeledtével a hipermarketek lenyomták 5000 Ft körülire az árukat, így egyre többen juthatnak hozzá és egyre többféléhez.

Az Ever After High a Mattel új brandje, ami 2013 közepén indult. A Monster Highhoz hasonlóan ehhez is pár perces minivideókat és egy-egy filmet készítettek, amik online és a tévén keresztül is nézhetőek szinkronos változatban szintén azzal a célzattal, hogy eladhatóvá tegye a Barbie babákat. Az Ever After Highba a mesehősök gyerekei járnak, mint Hófehérke lánya (Apple White), a gonosz királynő lánya (Raven Queen), Csipkerózsika lánya (Briar Beauty) vagy Hamupipőke lánya (Ashlynn Ella) és még sokan mások. Van egy cross-over karakter is, aki a Monster Highból igazolt át: Ámor lánya (Cupid). A történet lényege, hogy Raven megelégelte azt a tradíciót, hogy mindenkinek a szülei nyomdokaiba kell lépnie és újra eljátszani az ő meséjüket. Raven kijelenti, hogy ő is boldogan akar élni, amíg meg nem hal és nem írja alá a mesehősök könyvét, amivel elfogadná, hogy meg kell mérgeznie Apple-t és megkapná érte a büntetését.


Az Ever After High babák is részletesen kidolgozottak, mint a Monster High babák és a testalkatuk is az övéket követi, azzal a különbséggel, hogy néhányukat nem lehet leültetni. Az első kiadásos EAH babákat úgy különböztették meg, hogy ajkain arany pöttyök voltak. Az ezt követő kiadásokon pedig fehér vagy nincsen pötty. Az biztos, hogy tágabb korosztálynak szánják, mint a Monster High-t. Én csak középiskolás kortól engedném a gyerekemnek nézni a MH-t, míg az EAH-t már hamarabb is. Pszichológusok és óvodapedagógusok azt mondják a gyerekek megijednek az olyan agyaraktól, mint a MH-ban egyes szörnyeknek van festve és nem tudják összeegyeztetni a babás külsővel. Így ez a gyereknek egy kisebb válság.

Ki szerzett már be EAH babákat? 
Nekem az első szerzeményem egy Ashlynn-Hunter páros volt. Annyira helyesek voltak. Már egy ideje hiányzott, hogy nincs fiú babám ebből az újabb fajtából és Ashlynn színei is annyira megfogtak, hogy nem volt kérdéses. Rögtön a hazai szeptemberi megjelenésükkor lecsaptam egy teljes áras szettre. Kicsit megbántam, hogy nem vártam meg a karácsonyt, de nem baj, mert akkor talán nem vettem volna meg amit most.
Mikor bejöttek a nagy leárazások 2 db EAH babát is vettem még: Cupid-ot és Cerise-t. Cupid már régebben is tetszett képeken, mielőtt hozzánk egyáltalán behozták volna. Még a Müllerbe se volt, mert 2. szériában szereplő karakter és Müllerben csak első szériások voltak. Annyira bejött az óarany és rózsaszín kombó ezzel a szerelmetes íjászlány filinggel, hogy tudtam ez nekem kell!
Cerise-nek pedig az arca különleges. Eleinte furcsálltam, hogy mindegyik EAH baba arca egyforma, csak a festésben különböznek és a ruhában gyakorlatilag. Cerise viszont más. Neki az orra hosszúkásabb, mint a többieké. Ez és a kapucni valahogy ellensúlyozza a nagy fejét. Eleinte ezért sem tetszettek ezek a babák, mert olyan túl nagy a fejük, de a hosszú hajjal vagy fejdísszel ezt a hatást ki lehet egyenlíteni.

4 megjegyzés:

  1. A felénk lévő hipermarketben nem vitték 8990 alá, így ebből a babából (még) nincs nálunk. Egyébként nagyon érdekelnek :)

    VálaszTörlés
  2. BOLDOG ÚJ ÉVET kívánok és sok szép babát!

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen és Neked is viszont kívánom!

    VálaszTörlés