2010. június 26., szombat

Millenniumi évfordulóra készített Barbie-k




A 2000-es év tiszteletére készítették az első babát a sorozatból. Ő Barbie 2000. Az utána következő években is elkészítették az évbabáját, és megszakításokkal, de a mai napig kiadják. A ruhájukon vagy valamilyen kiegészítőjükön szerepel az évszám. A sorozat tagjai: 2000, 2001, 2002, 2003, 2007 és 2008. A 2008-as év babáját kivéve mindegyik babát kiadták afroamerikai változatban is.

Nekem a 2003-as év babája van meg (lásd a képen). Nagyon szép, és benne volt az első 5 babám között, amiket begyűjtöttem. Egész jó vétel volt, mert megvártam a boltba ahonnan szereztem, amíg beszerzési árra le nem értékelik, vagyis kb. a felére mint amennyiről az ára indult. Szereztem így egy-két babát, bár nem volt annyira jó taktika, mert így az eladóknak nem volt értelme tartani, és már évek óta nem is hoznak.

Gyönyörű uszályos, levendula lila nagyestélyie van, aminek a vállpántján lévő csatnak van 2003-as formája. A haja szorosan össze van fogva, és 3 csigába végződik. Illetve kétoldalt egy-egy huncut loknit szabadon hagytak. Ezüstszínű fülbevalója harmonizál a vállcsattal és a ruhadíszítésével. És persze az ilyen ruhák mellöl elmaradhatatlan a stóla.

A 2003-as kiadásból nem csak a szöszi és afroamerikai baba készült el, hanem egy úgy nevezett Treasure Hunt doll is. Amíg a többi Collector Edition (2007-től Pink Label), vagyis világszerte csak 30.000 darab volt kapható belőle, addig ez Limited Edition és ebből csak 2500 darab készült. Annyiban különbözik még a sima kiadástól, hogy vörös a haja.

Néha a Mattel (Barbie gyártója) kiadja ugyanazt a babát, ugyanazzal a testtel és ruhával, de más hajszínnel, és az egyik jóval ritkább és drágább a másiknál. Persze ez a gazdag gyűjtöknek van, hogy úgy érezzék minnél ritkább babájuk van. Nem tudom ki hogy van vele, de én nem lennék elégedett azzal a platinum label vagy limited edition babámmal, (ha telne rá,) ami szinte egy az egybe úgy néz ki, mint a nála sokkal gyakoribb pink/gold label vagy collector edition.

2 megjegyzés:

  1. Az a vicces, hogy nem egyszer láttam olyat, hogy egy-egy babának a Gold-os kiadása ritkább volt, mint a Platina. Nem volt drágább, de kevesebb volt belőle pl. eBay-en, nehezebben volt beszerezhető! Nagyon meglepődtem rajta, de be kell valljam, sokszor jobban tetszik Nekem is a Gold-os verzió mint a Platina. Pl.: jobban tetszik a Goldos Japna barbie és a Gold-os Vera Wang is szebb szerintem, mint a Platina :P

    VálaszTörlés
  2. Nocsak?! :)

    A Goldos Vera Wang nekem is jobban tetszik a barna hajával, mint szőkén. Jobban illik ahhoz a ruhához. A japánt még annyira nem is néztem...
    De például a vörös hajú Legends of Ireland - Faerie Queennek van barna hajú platina változata, és azt is olyan furcsának találtam. Mondjuk lehet, hogy azért mert megszoktam, hogy vörös.

    VálaszTörlés