2013. október 26., szombat

Monster High

 

Hamarosan itt a Halloween és gondoltam előhozakodom valami aktuális témával. Nem tudom Ti hogy vagytok vele, de nekem először borsódzott a hátam ezektől a rajzfilmes Barbie-któl, a Monster Hightól. Szerintem a többség nagyon csúnyára sikerült. Alapvetően ötletes, hogy szakít a Barbie általánosan elfogadott habos babos sémájával és valami szörnyűt produkált, de csinálhatták volna karakteresebbre az arcukat, hogy jobban hasonlítsanak a rajzfilmbeli párjukra. (Egyébként amíg nem ismertem a rajzfilmet, addig az összes elborzasztott, de mit tesz a média?) Ez alól kivétel a fenti kép is, ami ritka jól visszaadja a karaktereket. Néha ki lehet fogni olyat is, ami még egészen hasonlít.

A babákról annyit érdemes tudni, hogy nagyobbak, mint a Bratz, de kisebbek, mint a MyScene. Háromféle méret van. Az átlag 28 cm magas, ez a főszereplő tini szörnyek magassága. Aztán vannak a nővérek és bátyók, akik magasabbak és a húgocskák, akik kisebbek. Nagyon soványak, így más babaruha nem is illik rájuk. Mozgatható a csukló, a könyök és a térd. Ha jól tudom a karok és a lábak kiugranak, tehát cserélhetők másikkal. Talán hogy új szörnyet alkossunk? Utánzat baba is megjelent már, ami sokkal olcsóbb, viszont annyival gagyibb és kevésbé strapabíró is.


Aki még nem ismeri a történetet, annak leírom, hogy készült hozzá 3 perces részekből álló sorozat és minimum 4 film is. Nagyjából az a lényege a sztorinak, hogy léteznek a szörnyek és a normik (ezek lennénk mi normális emberek). A Monster High-ba a legismertebb szörnyek gyerekei járnak, mint Clawdeen Wolf (a vérfarkas lánya), Dracu Laura (Drakula lánya), Frankie Stein (Frankeinstein lánya), Operetta (az operaház fantomjának a lánya), Lagoona Blue (a tengeri szörny lánya), Cleo de Nílus (a múmia lánya) és társaik. Manapság nagyon menő, és nem csak baba, de kiegészítők egész sora kapható hozzájuk, mint például iskolaszerek. Engem is bekapott a gépszíj, de csak módjával. A rajzfilmeket helyesnek találom (a történet nem sokat mondó, néhol vicces, de a jól kitalált karakterek pótolják a hiányt).

Nektek mi a véleményetek? Látáttok valamelyik rajzfilmet? Vetettek már ilyet?

4 megjegyzés:

  1. Igen, sőt, nálunk is megtörtént az a bizonyos kattanás, mikor megláttam benne a kihívást, és csatlakozott az első (Cleo) a gyűjteménybe. A zombik lánya egy évvel később futott be, tehát nem visszük túlzásba, de ruhát csinálni rájuk, na az már tényleg nagyon jó elfoglaltság ;) A rajzfilmek jók, a 3-ds mesék kevésbé tetszenek, habár Skelita ott konkrétan gyönyörű. Ő még listás nálam. A véleményem viszont nem változott: Ők nem kisgyerekek kezébe valóak, pláne a kijáró alkatrészek miatt ;) Üdv: Frm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyetértek, hogy nem gyerek mese és játék. Mondjuk a történet vezetés inkább mesére vall, de mostanában úgy veszem észre az az általános tendencia, hogy tinédzsereknek és örök ifjú felnőtteknek készítenek rajzfilmet. Gondoljunk csak a Béka hercegnő disney filmre, ahol a hercegnő már egy dolgozó nő és a felnőtt élet problémáival kerül szembe.

      Törlés
  2. Egyébként nekem most a 13 kívánság és az Egyszer volt hol nem volt babák tetszettek meg. Még nem tudtam eldönteni melyik, mert mindkét szettből mindhárom főszereplő csajszi kivitelezése bejön.

    VálaszTörlés
  3. Kellett nekem belenézni a rakzfilmbe, én is rabja lettem! Nagyon sok humort csempésztek bele, amit egy gyerek nem is érthet. A történetek is nagyon kedvesek és egészen hétköznapi dolgokkal foglalkoznak.
    Miután megnéztem a web epizódokat youtube-on muszáj volt beszereznem egy babát. A választásom a művész vérmacskára, Catrine-re esett.

    VálaszTörlés